FAQ

Algemeen

  • Hoe kan ik een pc individueel naar mijn wensen samenstellen?

    Veel van onze pc's kun je in onze configurator samenstellen. Klik daarvoor op de knop aanpassen. Een aantal kant-en-klaar systemen kan niet aangepast worden.

  • Moet ik de computer zelf in elkaar zetten?
    Al onze computer worden gemonteerd geleverd, zoals die in onze configurator zijn samengesteld.
  • Worden monitor, muis en toetsenbord meegeleverd?
    Onze pc-sets zijn volledige kant-en-klaar bundels en bevatten meestal een monitor, toetsenbord en muis. Via de configurator kun je deze aanpassen of verwijderen. Enkele game-pc's komen zonder toebehoren, die zijn via de configurator toe te voegen.
  • Welke games kan ik spelen?
    Dat is afhankelijk van de systeemeisen die spelontwikkelaars aan een computer stellen. Vergelijk daarom de aanbevolen systeemeigenschappen met de configuratie van je wens-pc. Is de samenstelling van je gewenste pc krachtiger als de systeemeisen, dan zal de game probleemloos lopen.
  • Hoeveel frames per seconde realiseert videokaart XY in de pc bij game XY?
    Een goede naslag is zoeken naar video's op het internet met de zoekterm videokaart XY + game XY. De video's geven een goede indruk van de grafische prestaties van het spel in combinatie met de videokaart.
  • Kan ik de computer via wifi verbinden?
    Desktop pc's hebben standaard geen wifi mogelijkheden zoals bij laptops wel het geval is. Met een wifi-stick of wifi-kaart in je computer maak je draadloze verbinding met het internet. In onze configurator kun je een wifi toevoegen.
 
 

Vragen over garantie of retouren.

  • Hoe kan ik klacht indienen?

    Mocht het voorkomen dat hardware, randapparatuur of andere toebehoren defect zijn, meld je dan zo spoedig mogelijk bij onze klantenservice per e-mail support@megaportpc.nl of telefoon +49-341-223890 50.

    Welke gegevens hebben we nodig?

    Om je aanvraag zo snel mogelijk te kunnen verwerken hebben we de volgende informatie nodig:

    • Klantnummer of factuurnummer, deze vindt je op het factuur
    • ingevuld retourformulier
    • Voornaam en achternaam zoals op factuur
    • straat, postcode en woonplaats
  • Hoe kan ik een artikel terugsturen?

    Je kunt een artikel binnen 14 dagen na ontvang terugsturen. Dit is een wettelijke termijn. Je mag je bestelling binnen 14 dagen opzeggen zonder opgaaf van reden. Neem contact met ons op via e-mail support@megaportpc.nl of onze telefonische klantenservice +49-341-22 38 90 50.

    Welke informatie hebben we nodig?

    Om je aanvraag zo snel mogelijk te verwerken hebben we de volgende informatie nodig:

    • Klantnummer of factuurnummer, deze vind je op het factuur
    • Voornaam en achternaam van ontvanger factuur
    • Adresgegevens
    • het retoursformulier
  • Beschadiging door transport

    Onze pc's worden dubbel verpakt en goed afgesloten. Toch kan het voorkomen dat tijdens transport beschadigingen ontstaan. Controleer meteen na ontvangst je artikels op beschadigingen zoals deuken, krassen, afgebroken delen of verboden onderdelen. De verpakking kan nog geheel onbeschadigd zijn terwijl binnenin schade is ontstaan.

    Neem binnen 7 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice via support@megaportpc.nl.

  • Wat kost een retourzending?

    Retourzendingen zijn bij ons kosteloos. Je kunt kiezen tussen een kosteloze retourlabel of Pick & Return.

    • Retourlabel: we sturen je een DHL-Retourlabel die je eenvoudig kunt printen en op het pakket plakken. Het pakket is bij elk DHL punt in te leveren.
    • Pickup & Return: het goed ingepakte pakket wordt op een gekozen dag kosteloos door een DHL-rijder afgehaald. Afhalen is pas mogelijk vanaf de eerste dag na contact met onze klantenservice. De tijd kunnen we helaas niet beïnvloeden, die bepaald de DHL-rijder aan de hand van zijn route.
  • Hoe verpak ik mijn apparaat bij retourszending?
    Je verpakt de pc het beste in de verpakking waarin je het hebt ontvangen, de originele verpakking met het piepschuim. Is de originele verpakking niet meer aanwezig, verpak de pc dan zorgvuldig en goed beschermd (bv. eierdozen, dekens, noppenfolie, ect) in een doos zodat geen beschadigingen ontstaan.
 
 

Verzending

  • Hoelang duurt een verzending?

    ...

    ...

  • Kan ik de zending volgen?

    Je ontvang een e-mail met een DHL-link om de zending te volgen. Tevens vind je de track&trace-code in de klantomgeving van onze website.

  • Wat kost het verzenden?

    ...

 
 

Vragen over garantie

    • Wat zijn mijn wettelijke rechten?

      ...

    • Mag ik de pc openen?

      Onze computers zijn niet verzegeld, je mag de pc openen. Let erop dat je geen materiële beschadigingen (buigen, krassen, afbreken, ect) veroorzaakt. De door jou veroorzaakte materiële schade valt niet onder de garantie. Kabels en hardware mag je wisselen.

    • Kan ik mijn systeem uitbouwen?

      Je mag je systeem upgraden. De nieuwe onderdelen horen niet meer bij ons systeem en vallen buiten de garantie. We nemen geen kosten over van nieuwe hardware. Schade die is ontstaan door het gebruik van een onjuiste upgrade, zoals het gebruik van niet passende onderdelen of materiële schade, wordt niet door onze garantie gedekt.

    • Mag ik mijn systeem overklokken?

      Onjuiste BIOS-instellingen en hierdoor veroorzaakte schade vallen buiten de garantie. Dat geldt ook voor overklokken.

    • Vallen softwarefouten onder de garantie?

      We kunnen geen verantwoording nemen voor fouten in software. Installeer eerst windows opnieuw voor je de pc naar ons opstuurt.

 
 

Probleemoplossing/hardware

      • Ik heb mijn pc uitgepakt en aangesloten, toch heb ik geen beeld. Wat kan ik doen?

        Het is mogelijk dat je de monitor aan de gedeactiveerde onboard-videokaart hebt aangesloten (de aansluiting bovenaan). Haal je pc van de stroom en sluit de monitor aan de onderste aansluiting aan, dat is de eigenlijke videokaart. Normaal gesproken bevat iedere pc met een externe videokaart een infoblad voor correcte aansluiting.

      • Mijn pc start niet meer, of toont een fout. Wat kan ik doen?

        Je hebt 24 maanden garantie op je systeem en daarmee ook op de aanwezige onderdelen. In deze periode en ook daarbuiten staan we ten aller tijde klaar om je te helpen.

        We zijn van maandag tot vrijdag bereikbaar van 8 tot 16 uur via 0341-22389050of gebruik ons contactformulier. Je kunt ook een e-mail sturen naar support@megaport.de. Vermeld bij vragen je klant-, bestel- of factuurnummer zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

 
 

Vragen over Windows

        • Ik heb een pc-set besteld inclusief Windows licentie. Waar vind ik de licentie-code voor een latere herinstallatie van Windows?

          Bij Windows 10 is het invoeren van een licentie-code tijdens de installatie niet meer nodig, als de hardware niet aanzienlijk is veranderd, bijvoorbeeld het moederbord. Na de eerste activering van de licentie wordt deze online bij Microsoft geactiveerd en voor deze pc-configuratie opgeslagen. Zodoende is het mogelijk Windows, bijvoorbeeld na een systeem-crash, opnieuw te installeren van een een dvd of usb-stick. Zodra de nieuwe Windows installatie voor het eerst verbinding maakt met het internet, wordt het automatisch weer geactiveerd, zolang er geen grote hardware wijzigingen zijn doorgevoerd. We raden aan een Microsoft-account aan te maken en de licentie daarin op te slaan, zodat je daar later op terug kunt vallen. Bij vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice support@megaport.de.

 
 

Technische vragen

        • Games zijn langzaam of starten niet.

          Soms is het slim de nieuwste grafische drivers te installeren, deze vind je normaliter op de website van de fabrikant (AMD of NVIDIA). Informatie daarover staat op je factuur.

        • Ik heb geen wifi, netwerk of internetverbinding.

          Desktop-pc's zijn standaard niet met een wifi uitgerust, uitgezonderd enkele high-end moederborden. Je hebt enkele mogelijkheden de computer met het internet te verbinden:

          • Per netwerkkabel (UTP-kabel) een directe verbinding met de router. Beste verbinding, snel en stabiel;
          • Verbinding via Power Line, een netwerk via de elektriciteitskabels in huis;
          • een draadloze verbinding via een interne wifi-kaart of externe wifi-stick.

CONTACT

Heb je hulp nodig bij de samenstelling van je wens-pc, of heb je vragen over je bestelling? We helpen je graag verder!

Contact per e-mail
support@megaportpc.nl
Support-Hotline
Ma-Vr | 8-16 uur
CONTACT